Selecteer een pagina

Een combinatie van bouwtechniek en communicatie

Ik werkte als projectleider bij de Christiaens Group in Horst, actief in bouw en techniek rondom de champignonsector, toen Personato me benaderde voor een vacature als junior projectleider renovatie bij De Jong Rutten. Na een aantal gesprekken ontstond er een goede wederzijdse klik. Met een achtergrond in HBO Bouwkunde, sloot deze baan aan bij mijn wens om meer met de bouw te maken te hebben. Hier ben ik straks uiteindelijk persoonlijk betrokken bij een project van offerte- tot eindfase. Dit vind ik een fijne variatie tussen de techniek aan de ene kant en communicatie aan de andere kant. Er zit hiermee ook een sociaal stukje aan, wat me aanspreekt.

Het project van A tot Z

Om 7:30 start ik mijn werkdag met kijken of er dringende zaken zijn die meteen om mijn aandacht vragen. Ik orden dan mijn takenpakket en maak een indeling voor de dag. Ik zit nog in mijn inwerkperiode en calculeer nu veel voor renovatie- en nieuwbouwprojecten. Om overal bekend mee te raken, duik ik ook steeds meer technisch in projecten. Hiervoor overleg ik regelmatig met collega’s.

We starten nu met een groot renovatieproject in Hoensbroek, dat mag ik samen met een andere projectleider van A tot Z oppakken en daar ga ik ook LEAN sessies bijwonen. Dat heb ik in de praktijk nog nooit gedaan en hier ben ik dan ook nieuwsgierig naar.

Wanneer ik eenmaal in de rol van projectleider zal functioneren, behoort tot mijn werkzaamheden het controleren van de order, werkvoorbereiding, inkopen van de materialen en het inplannen van de montage. Gedurende het project hou ik dan controle op de uitvoering en de financiën. En tot slot komt er nazorg en evaluatie bij kijken. Bij veel van deze activiteiten zal het maken van duidelijke afspraken met klanten, bewoners en leveranciers een belangrijk onderdeel vormen.

Starten met een nieuwe baan in Coronatijd

Omdat een groot deel van de collega’s thuis werkt, maak je niet met iedereen kennis zoals je normaal zou doen. Ik denk dat als straks weer iedereen op kantoor is, ik me nog eventjes nieuw zal voelen. En dan zijn er nog de coronamaatregelen, daar kun je persoonlijk vanalles van vinden. Maar het is vooral fijn dat het bedrijf onze veiligheid serieus neemt. Zo zijn er schermen tussen de werkplekken en dragen we mondkapjes bij beweging door het pand en is er aandacht voor extra hygiëne. We overleggen via teams met de thuiswerkende collega’s en hebben eens per week overleg in een grote vergaderruimte

{

Stef over onze bedrijfscultuur:

Ik heb in deze eerste maanden bij De Jong Rutten kennis mogen maken met een open en frisse bedrijfscultuur. Tegelijkertijd is er professionaliteit en is er duidelijk respect voor ieders functie. Die combinatie bevalt goed.

Wat was (in deze korte tijd) jouw mooiste moment bij ons bedrijf?

Op die vraag antwoordt Stef heel gevat: “Het ontvangst op de eerste dag of nu, dit interview met jou? Wat is het beste antwoord?” Ik reken ze beide goed;-)!

Ook werken bij de Hanssen Group?

U vindt alle actuele vacatures op de website van de Hanssen Group.

Vragen?

Heeft u vragen over onze kunststof kozijnen? Of wilt u weten wat De Jong Rutten voor uw renovatie- of nieuwbouwprojecten kan betekenen? Neem contact op met Theo Hanssen of Marcel Van Montfort via 077-326 99 99.

Volg ons

Mis niets en blijf op de hoogte! Schrijf u in voor de nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn onder aan deze pagina.