Goed lopende service draagt bij aan tevreden eindgebruikers. Belangrijk, want ten slotte is hun tevredenheid bepalend voor het succes van woningbouwprojecten of onderhoudswerkzaamheden bij woningbouwverenigingen. Bij De Jong Rutten is deze in handen van Gerda Ottenheijm en Mark Testroote.

Een serviceverzoek komt binnen, hoe gaat dit in zijn werk?

Gerda ontvangt als servicemedewerker de serviceverzoeken vanuit aannemers:

“Dit gaat altijd om projecten waar wij de kunststof kozijnen hebben geleverd. Het eerste wat ik probeer te beoordelen is of het een garantiegeval voor ons is. Is het een defect aan het product zelf, komt het door de montage of door een oorzaak op de bouw? Ook kijk ik of we materiaal moeten bestellen om de service uit te kunnen voeren. Tot slot beoordeel ik of het werk is voor één of twee monteurs. Wanneer ik hier zelf niet uit kom, overleg ik met Mark. Zijn eerste afspraak plan ik in om 8:00 uur”

Lange dagen, korte nachten.

Mark is voor De Jong Rutten als servicemonteur dagelijks onderweg naar eindgebruikers. Hij startte ruim 20 jaar geleden als kozijnenmonteur voor renovatieprojecten bij De Jong Rutten en is langzaam steeds meer serviceklussen gaan doen. Wanneer ik vraag naar zijn werkdagen zegt hij gekscherend:

“lange dagen, korte nachten! Maar als je om 8:00 uur in Noord-Holland moet staan, ben je wel vroeg uit de veren. Vanuit daar werk ik dan gedurende de dag richting huis. Zo maak ik de minste reisuren.” Ook vertelt hij: “Bewoners zijn door een heel proces gegaan van een aankoop en bouw van een nieuwe woning. Als ze dan gesetteld zijn na al het harde verhuiswerk, komen ze pas tot de conclusie dat er een deur klemt of het raam tocht. Hun melding gaat eerst via de aannemer of woningbouwvereniging, voordat ik aan hun deur sta. Ik ben meestal het eerste levende gezicht dat ze zien.”

Vaak is een simpel telefoontje genoeg.

En dan komen we eigenlijk al snel bij de kern van de service, wanneer ik ze vraag naar wat ze zo mooi vinden aan hun werk. Gerda vertelt:

“Ik hou van de uitdaging om de problemen iedere keer op te lossen. Inmiddels hebben veel aannemers met mij een kort lijntje en is een simpel telefoontje genoeg om elkaar te begrijpen”

Mark vult aan:

Ik kan echt een verschil maken voor bewoners. Bij binnenkomst zijn ze vaak wat terughoudend. En wanneer ik vertrek is het probleem opgelost, staan ze te glimlachen en zijn ze dankbaar.” Beiden zijn bovendien blij dat ze veel vrijheid ervaren in hoe ze hun werk doen: “Zonder al te veel bemoeienis! We vormen samen een afdeling en werken goed zelfstandig.”

Oplossingen en duidelijkheid

Met een baan waarbij je eigenlijk altijd te maken hebt met problemen en ontevreden bewoners, zijn jullie verrassend positief. Hoe komt dit?

“We denken altijd in oplossingen en proberen duidelijkheid te bieden aan bewoners en de aannemer. Als je ziet hoeveel we produceren en plaatsen, zijn het ook maar weinig servicemeldingen.”

Ook werken bij De Jong Rutten?

Je vindt alle actuele vacatures op onze werken bij De Jong Rutten pagina.

Vragen?

Heeft u vragen over service rondom onze kunststof kozijnen? Of wilt u weten wat De Jong Rutten voor uw renovatie- of nieuwbouwprojecten kan betekenen? Neem contact op met Theo Hanssen of Marcel Van Montfort via 077-326 99 99.

Volg ons

Mis niets en blijf op de hoogte! Schrijf u in voor de nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn.